21ste Biënnale Hedendaagse Kunst

Alle info kan u vinden op onze website www.biennale-aalter.be

Om de 2 jaar staat Rotary Aalter in voor de realisatie van de ondertussen gerenommeerde 'Biënnale van Hedendaagse Kunst'. Deze prachtige tentoonstelling gaat voor de 21ste keer door in het Kasteel van Poeke van 2 september t.e.m. 10 september 2023 en dit in samenwerking met Toerisme Vlaanderen en de gemeente Aalter. Het concept van deze Biënnale werd dit jaar bewust opgefrist door consequent de kaart te trekken van de vernieuwing met de focus op vooral jonge Vlaamse hedendaagse kunstenaars.

Tijdens dit evenement worden de kunstwerken van geselecteerde kunstenaars te koop aangeboden.

De winst die hieruit voortvloeit, komt volledig ten goede aan onze sociale werken, zoals bijvoorbeeld de prachtige lokale initiatieven vzw De Toevlucht Aalter en vzw Aalternatief.

Het geheel is een totaalprogramma waarbij kunst gecombineerd wordt met een reeks activiteiten waaronder een vernissage op uitnodiging op vrijdagavond 1 september 2023 met dit jaar een gastoptreden door Bent Van Looy, een sponsoravond op zaterdag 2 september, op beide zondagmiddagen een aperitiefconcert, een nocturne op woensdagavond, tijdens de weekdagen businessontmoetingen, Rotarybijeenkomsten, enz. Een uitgebreid programma waar wij u ook hopen te ontmoeten.

Bruno Vanhulle

Voorzitter 2023-2024 Rotary Club Aalter