Festivalconcert Gabriel Rios 7/10/2022

Het galaconcert dat georganiseerd werd door Rotary Club Aalter ten voordele van Aalternatief VZW was een groot succes. De sporthal van Aalter, die voor de gelegenheid was omgetoverd tot een prachtige concerttempel, was volledig uitverkocht en zat afgeladen vol. De Concertband Aalter, het hoofdorkest van Muzikaalter, mocht voor de gelegenheid het voorprogramma verzorgen. Gabriel Rios overtuigde daarna met een fantastisch concert en sloot af met zijn tophits Gold en Broad Day Light om daarna plaats te maken voor de afterparty. De exacte opbrengst is op dit moment nog niet bekend, maar nu al staat vast dat het een mooie steun gaat zijn voor de bouw van de nieuwe thuis van Aalternatief VZW in Aalter.

Geniet van de mooie foto's van het festivalconcert.  Met dank aan fotograaf Wim Muylaert.

Over Aalternatief

Aalternatief werd opgestart door een aantal ouders uit Aalter en omgeving, die werden geconfronteerd met de lange wachtlijsten voor het ondersteunen van kinderen met een mentale of fysieke beperking. Zij sloegen de handen in elkaar en werkten zelf een woonzorgproject uit. Zij vonden een plek in het hartje van Aalter, op de plaats van de oude muziekschool in de Stationsstraat. De bouwwerken starten binnenkort! Aalternatief wil voor deze jongeren, met de nodige professionele begeleiding , een warme en veilige thuis creëren. Door de centrale ligging kunnen deze jonge mensen zich beter integreren en actief deelnemen aan het lokale leven. Voor meer informatie over dit project kan u terecht op www.Aalternatief.be.

Over Gabriel Rios

Gabriel Rios is geboren in Puerto Rico maar verhuisde op zijn 17e naar Gent.   Het is één van de weinige Vlaamse artiesten die internationaal kon doorbreken en scoorde met hits als Gold en Broad Daylight.

Vorige jaar bracht hij nog het in de pers bejubelde album Fiore uit.   Na concerten in Spanje en Nederland en enkele zomerfestivals komt hij met zijn fantastische liveband en fluwelen stem naar Aalter.  Laat uw en uw gasten betoveren door het zwoele en integrerende stemgeluid van Gabriel Rios dat ongetwijfeld voor veel onvergetelijke kippenvelmomenten gaat zorgen.